3 Haziran 2012 Pazar

CÜZDAN İLE VİCDAN ARASINDAKİ İK FONKSİYONLARINDAN BİRİ: EĞİTİM


İnsan kaynaklarının fonksiyonlarını yerine getirirken çoğu zaman ister istemez vicdan ile cüzdan arasında kalmak söz konusu olur. Üst yönetimle çalışan arasında, bütçe ile yapmak istedikleriniz arasında ince bir çizgi üzerinde dikkatle yürümeye çalışmaktır İnsan Kaynakları çalışanı olmak bir açıdan da.

Bu yüzden Kariyer dergisinin Haziran sayısında yer alan haberi okuduğumda hiç şaşırmadım. Türkiye’de de dünyada da durum aynı demek ki. “Bütçede İlk Eğitimden Kısılıyor” başlıklı haber şöyle:

İşverenler eğitim alanındaki harcamaları kısmak için eski eğitim yöntemlerine başvuruyor. Öğrenme ve kişisel gelişim harcamalarında kısıtlama yapmak isteyen firmalar, tecrübeli elemanların verdiği seminerler, grup toplantılar, konuk konuşmacılar, web bazlı eğitimler, iç iletişim ve kitaplar gibi eski usul eğitimlere geri dönüyor. XpertHR araştırmasına göre Avrupa ve Asya genelinde her üç işverenden ikisi, yaklaşık yüzde 51’lik bir oran, eğitim alanındaki masraflarını kısma yoluna gidiyor. Bu rakamın yüzde 80’i de kısıtlamayı daha informal eğitim yöntemlerini uygulayarak yapıyor. Yüzde 73’lük bir oran iş ortaklığında bulunduğu firmalarla birlikte yöneticilerin ortaklaşa verdiği eğitimlere başvuruyor. Eğitimlerin içeriğinde ise, daha çok iş analizlerine ağırlık veriyor.Araştırmanın ilginç sorunu ise, bu uygulamayı yapan pek çok firmanın eğitimlerden aldıkları sonuçlardan son derece memnun olmaları. Sadece yüzde 13’lük bir oran eski yöntemlerle verilen eğitimlerin etkinliği azalttığını düşünüyor. www.personeltoday.com
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder