20 Ocak 2013 Pazar

Sihirli Bir Sözcük: Yetkinlik


İş dünyasına adım atan herkesin sıkça rastladığı sihirli bir sözcük var: Yetkinlik. Bilgi, beceri ve davranış boyutları olan bu sözcük daha iş ararken iş ilanlarında karşımıza çıkar: Müşteri odaklı, takım çalışmasına yatkın, iletişim yeteneği güçlü... Ardından iş tanımlarında, performans değerlendirmede, eğitim ve gelişim ihtiyaçlarını belirlemede, kariyer planlamada hatta ücretlendirmede bırakmaz peşimizi. 


Ancak yetkinliklerin iş yaşamındaki bu sihrini düşündüğümde özellikle temel ve liderlik yetkinlikleriyle ilk tanışmamızın iş yaşamında olması bana çok geç geliyor.  

Yani ailemizde, okullarda hatta sosyal çevremizde teknik yeterliliklerimiz sıkça sorgulanıyor (karne notlarımızın kaç olduğundan kaç dil bildiğimize, hangi teknik/araçları kullanabildiğimize uzuyor bu durum). Ama problem çözme (sadece matematik problemlerini çözmeyi değil problemleri çözebilmeyi öğrenme), yaratıcılık ve yenilikçilik, motive etme (hatta iç motivasyon ve başkalarını da yönlendirme), zaman yönetimi gibi temel ve yönetsel yetkinlikleri geliştirmeye çok da eğilmiyoruz. İlerleyen yaşlarda ise yetkinliğin sihri istesek de istemesek de sarıyor bizi. Öyle ya da böyle gelişmek için parlatıyoruz yetkinliklerimizi.
 
Umarım gelecekte yetkinliklerimizi daha küçük yaşlarda geliştirmemizi sağlayacak yapıcı yollar bulur ve içselleştirerek uygulamaya başlarız. İşte o zaman yetkinlikler  kağıt üzerinde kalan ifadeler olmaktan çıkıp gelişimimiz için gerçekten sihirli bir araç olmaya başlayacak.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder