“Bazı
tahminler, ayrılan bir çalışan maliyetini afallatıcı bir biçimde o kişinin
yıllık maaşının %250’sine varan oranlara karşılık getirir…Yazar Fred Reichheld’e
göre, çalışanların sadakatinde sadece %5lik bir artış, karı yüzde elliye varan
oranlarda artırabilir.”
Sırf “Havuç İlkesi”nin ilk bölümünden alıntı
olan yukarıdaki cümleler bile çalışan bağlılığını artırabilmede etkili
olabilecek her şeye dört elle sarılmanın gerekliliğini ortaya koyuyor. Kitap, takdirin
iş sonuçlarına etkisini vurgulayarak başlıyor. Gostick ve Elton, liderliğin
temel dörtlüsü dedikleri “Hedef Koyma, İletişim, Güven ve Sorumluluk” a
takdirin eklenmesiyle mükemmel yönetimin ortaya çıkacağını söylüyor.
“Havuç ilkesi”nde sadece
takdirin öneminden bahsedilmiyor. Kitapta aynı zamanda çalışan memnuniyeti ile
bağlılığı arasındaki farklar, bir havuç kültürünün nasıl oluşturulabileceği,
takdir türleri ve olmazsa olmazları, yöneticilerin takdir etmemelerinin
nedenleri, yeni takdir fikirleri gibi konular da yer alıyor.
Kitap beni takdir ve
tanınma konusunda düşünmeye sevk etti. Özellikle takdir yöntemleri, takdir
etmenin incelikleri ve yaratıcı takdir fikirleri üzerine daha çok kafa yormamız
gerektiğini düşünüyorum. Bu da gelecek yazımın konusu olsun J
Bol takdirli günler
dilerim.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder