30 Ağustos 2016 Salı

Eğitim Oyunları

Geçtiğimiz günlerde çalıştığım kurumda bir Eğitimcinin Eğitimi organize ettik, oldukça keyifli geçen eğitim ve sunum çalışmalarının sonunda iç eğitmen olduk:)

Eğitmenimizin tavsiyesi ile iç eğitmenlerimize Zeki Yüksekbilgili ve Gülbeniz Akduman'ın Eğitim Oyunları kitabını hediye ettik.


Kitabı sabırsızlıkla okudum diyebilirim:) Ön yazı ve arka kitapta da söylendiği gibi "Kulağa çok hoş geliyor, Eğitimde oyun ve eğlenmek ile ilgili bir kitap." Gerçekten de eğitim ve eğlenceyi birleştirmek keyifli gibi gelse de incelik istiyor. Çünkü yetişkinler eğlenerek öğreniyor ama durumu abartırsanız eğlenmekten öğrenemeye fırsat bulamaya biliyor! Gereksiz samimiyetler çizgiyi aşarsa eğlenirken öğrenmek değil sadece eğlenmek söz konusu olabiliyor. Öte yandan doğru kullanılırsa oyunların, öğrenilen şeylerin deneyimlenmesini sağlaması, ekibin tanışıp kaynaştırılması, yetkinliklerin farkına varılması ve geliştirilmesi konusunda eğitmene yardımcı olacağı da açık.

Eğitim Oyunları kitabındaki oyunlar konularına göre Buz Kırıcılar, Energizerlar ve Yetkinlik Oyunları olarak düzenlenmiş. Kitabın sonunda hangi yetkinlik için hangi oyunların kullanılabileceğine dair bir dizin de yer alıyor. Ben henüz ilkini inceleme fırsatı buldum ama 2. ve 3.leri de yeni oyun ve içeriklerle basılıp okuyucuya sunulmuş durumda.

Eğitimenlere yardımcı olacak bu kitabı bu işe gönül veren herkese tavsiye ediyor, kendi adıma da bol oyunlu, eğlenmeli, keyifli ve öğrenmeli eğitimler verebilmeyi diliyorum.

2 yorum:

  1. Burcu Hanım, kitapla ilgili deperli yorumlarınız için çok teşekkür ederiz. Eğitimlerinizde oyunlarımızdan yararlanmanız dileğiyle,
    Gülbeniz AKDUMAN

    YanıtlaSil
  2. Gülbeniz Hanım Merhaba,

    Güzel eseriniz ve katkınız için ben teşekkür ederim.

    Sevgi ve Saygılarımla,

    Burcu.

    YanıtlaSil