27 Ekim 2011 Perşembe

PERSONEL GÜÇLENDİRME PERSONELİ BESLEMEK MİDİR?

Başka bölümden bir arkadaşım lisans bitirme tez konumun “personel güçlendirme” olduğunu duyduğunda “nasıl güçlendiriyorsun besleyerek mi?” demişti. O zamanlar söylediğine gülmüştüm ancak sonradan personel güçlendirmenin (personele yemek yedirmek(!)şeklinde olmasa da) bir bakıma personeli beslemeye benzediğini düşündüm.
Personel güçlendirme(empowerment), bir işi en iyi o işi fiilen yapanın bildiği düşüncesinden hareketle; çalışanların motivasyonlarının, uzmanlıklarının, insiyatif kullanma ve karar verme haklarının, katılımlarının, özetle yaptıkları iş üzerindeki söz haklarının en üst düzeyde olduğu bir yönetim felsefesidir. Bu konuda verilen meşhur kurabiye örneğine göre Fresh Field dükkanından yulaflı kurabiye alan müşterinin paketine iki çikolatalı kurabiye ekleyen personel, işletmenin düzenli bir müşteri kazanmasını sağlamıştır.
Personel güçlendirmede temel unsurlar katılım ve katılımcı yönetim, yenilikçilik, bilgiye ulaşma ve paylaşma, sorumluluk, ortak hedefler, övme, güven, eğitim ve geliştirme, iletişim ortamının açıklığı, geri bildirim, esneklik, kaynaklara ulaşılabilirlik, takım çalışması vb.dir. Bir bakıma bu unsurlar çalışanı güçlendiren besinler olarak görülebilir. Yani çalışanlar işletmenin kararlarına ne kadar katılabiliyorsa, yenilikçilik, sorumluluk, güven, eğitim, takım çalışması gibi besinlerle ne kadar beslenebiliyorsa o kadar güçlendirilmiş olur. Zaten personel güçlendirme de bir derece meselesidir. Güçlendirme uygulamalarının başarısı ise personelin, organizasyonun ve yöneticinin bu besinleri yeteri kadar alıp almamasına bağlıdır.

Konuyla ilgili detaylı bilgi için ne okuyalım?

Selen Doğan: Personel Güçlendirme
Kurabiye hikayesinin orjinali için: www.teambuildingc.com/article_cookies.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder