23 Kasım 2012 Cuma

Öğretmenlik Mesleği Bitiyor mu?


Bugün artık bilgi her yerde... Bilgiye ulaşmak çoğu zaman bir  “tık” kadar kolay... Sınırlar her geçen gün biraz daha görünmez oluyor... Bilgiye sahip olmaktan çok bilgiye ulaşmayı bilmek önem kazanıyor...

Öte yandan uzaktan eğitim yaygınlaşıyor... Öğretmenlere şiddet haberleri artıyor, şiddet gören öğretmen istatistikleri kanıksanan rakamlara dönüşüyor... Öğretmene “Eti senin kemiği benim” diyen velilerin yerini, çocuğuna “Hakkını yedirtme” diyen anne babalar alıyor. Bir harf öğretene kırk yıl köle olmak bir yana, öğretmenlerimize çoğu zaman bir teşekkür bile çok görülüyor...

Peki, bütün bunlar öğretmenlik mesleğini bitiyor mu? Başka bir deyişle, öğretmenlik mesleğini gereksiz kılıyor mu? Benim gibi “öğretmene of bile denmez” anlayışıyla yetiştirilmiş birine göre, bu sorunun yanıtı kuşkusuz koca bir hayır...

Bir kere öğretmenlik sadece bilgi aktarımı demek değil... Aynı zamanda değerleri aktarmak, eğitmek, yetenekleri ortaya çıkarmaya yardımcı olmak, yol göstermek, geliştirmek, büyütmek demek...Uçmaya cesaretlendirmek, kanatlandırmak, güçlendirmek demek...Hayatı  öğretmek demek..Üstelik hayat denilen şey de zaten hem öğrenci hem öğretmen olmak demek.

Kim ne derse desin benim için öğretmenlik her zaman ihtiyaç duyacağımız, hiç bitmeyecek bir meslek. Bu yüzden işte, bütün öğretmenlerimin ve öğretmenlerin ÖĞRETMENLER GÜNÜnü bütün sevgimle ve saygımla kutlamayı bir borç biliyorum, bu borcun hiç ödenmeyeceğinin farkında olarak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder