18 Kasım 2012 Pazar

Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer - Laurent Gounnelle

Aslında bu kitap hakkında yazıp yazmamakta tereddüt ettim. Ne de olsa bir romana yer vererek konumun biraz dışına çıkıyor gibi olacaktım. Ancak sonradan kitap hakkında bazı noktaları göz önünde bulundurarak yazmaya karar verdim.


Öncelikle kitabın ana kahramanı bir danışmanlık firmasında İşe Alım Danışmanı. Üstelik Eyfel Kulesinde intihar teşebbüsünde bulunmasıyla başlıyor olaylar. İşin esprili tarafı bir yana, adaylarla ve şirketine olan bakış açısında tanıdık yönler bulmak mümkün. İntihardan onu vazgeçiren Dubreuil, kahramanımıza bir nevi koçluk yapıyor. İlerleyen sayfalarda liderlik, şirket vizyonu, hedeflere ulaşma, iş hayatı gibi kavramları bulmak mümkün. 

“Aslında, hepimiz stres altında yaşıyoruz. Çalışmak bir zevk değil, oysa zevk olması gerektiğine inanıyorum.”

Kitabın neredeyse tamamında, kişisel gelişimimiz için kafa yoracağımız, hatta yer yer uygulayabileceğimiz yöntemler dikkat çekiyor. Bundan olacak, internette yaptığım küçük araştırmada yazarın psikoloji geçmişinin olduğunu okumak beni şaşırtmadı.  

Kitaptan en çok aklımda kalan sözlerden biri ise Gandhi’den bir alıntı oldu:

“Dünyada görmek istediğimiz değişimin ta kendisi olmalıyız.”

İlgilenenlere şimdiden iyi okumalar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder