2 Nisan 2012 Pazartesi

YENİLENEN KARİYER.NET

Geçtiğimiz ay İnsan Kaynakları alanında çalışanların en çok konuştukları konulardan biri kuşkusuz Kariyer.net’in yenilenmesi oldu.  Bu konuya değinmek hep aklımdaydı, sonunda fırsat bulabildim.

Türkiye’de Kariyer.net iş arayan adaylar ve işverenler olarak ayırabileceğimiz geniş bir kullanıcı kitlesine sahip. Yenilenmesiyle özellikle işverenlerin kullanımında oldukça detaylı özellikler gelmiş. Ana sayfada yer alan yeni başvuruları görebilmek bunlardan ilk göze çarpanı. Adayla mesajlaşmak, bir nevi ön görüşme diye bileceğimiz soru sorma imkanı gibi özelliklerle daha interaktif bir ön eleme süreci amaçlanmış olmalı. Kariyer topları, çekmeceler, filtreler, adayları pozisyonla ilişkilendirme hep sınıflandırmayı detaylandırmak üzere tasarlanmış. Öte yandan başvurusunu bir daha görmek istemediğiniz adayları “kara liste”ye atabiliyor, ya da uygunsuz, rahatsız edici adaylar için kariyer.net’e “şikayet et” butonunu kullanabiliyorsunuz. Tercih edermisiniz bilmiyorum ama, yeni sistemde mülakat davetlerini de site üzerinden ayarlama imkanı sunulmuş. Ben şahsen şirketime davet ettiğim adayı kendi mailimle, bilgilendirme dokümanlarımı ekleyerek, kendi imzamla davet etmeyi daha uygun buluyorum.

Son olarak, önemle belirtmeden geçemeyeceğim, çoğu zaman detaylı uygulamalar yerine basit ve çabuk çözümleri tercih ediyoruz hepimiz. Bu yüzden sistemin yavaşlığı ilk günlerde şemsiye seyreden pek çok kullanıcıyı yıldırmışa benziyor. Eklenilen bütün detaylar pratik ve hızlı bir şekilde sunulmadıkça pek işlevsel olamıyor ne yazık ki.

Kariyer.net yetkililerinin hem kullanıcı eğitimleri, hem teknik sorunların çözümüyle bir hayli meşgul olduklarını duyuyorum/tahmin ediyorum. Umarım sorunlar kısa sürede çözülür ve İnsan Kaynakları çalışanlarının ve iş arayanların çalışmalarına sağladığı katkı ve kolaylıklar artarak devam eder.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder