23 Ocak 2012 Pazartesi

Yokluğunda Çok Kitap Okudum...

Tez ve iş yoğunluğum nedeniyle vakit bulamadığım kitaplara son birkaç aydır iştahla saldırmaktayım. İş arayışımı sürdürdüğüm bu dönemde zaman zaman blogumda da paylaştığım iş kitaplarının yanında bazı kitapları da sırf keyif için okuyorum.
Küçük yaşlardan beri okuduğum kitapların isim ve yazarlarını numaralandırarak ajandama not etmek gibi bir alışkanlığım var. Bakalım bu süreçte iş kitapları dışında neler okumuşum...
  • Taşlar Yerine Otururkenİpek Ongun (Gülmeyin ama ben bu kitaplarla büyüdüm ve serinin son kitabını kaçıramazdım, hele ki imzalı bulmuşken smiley)
  • Beni Hatırladın mı – Sophie Kinsella (O yoğunluğun üzerine hem kafamı dağıttı, hem eğlendirdi beni.)
  • İstanbul Hatırası – Ahmet Ümit (Yeditepeli şehrin tarihiyle içiçe gezinirken cinayetlerin zanlısını ve sebebini bulmaya çalışırken sürüklendim durdum.)
  • Erkekler Marstan Kadınlar Venüsten – John Gray (Uzun zamandır kütüphanemde duruyordu, kadın erkek iletişimindeki farklılıkları inceleme fırsatı buldum.)
  • Elif - Paula Coelho (Paula Coelho’nun diğer kitapları da düşününce yanında hayal kırıklığına uğradım diyebilirim.)
  • Angela’nın Külleri – Frank McCourt (Bir klasik sayılan bu kitabı okurken yoksulluğu çocukların gözünden görmek içimi acıttı.)
  • Mavi Trenin Esrarı – Agatha Christie (Bazen hayata heyecan katmak gerekir smiley)
  • Aklından Bir Sayı Tut - John Verdon (Akıllıca bir kurguydu, çok satanlara eleştiren gözlerle bakanlar da bir şans vermeli.)
  • Ofelya – Lisa Klein (Hamlet’in Ofelyası başka diyarlara sürükledi beni.)
  • Katre-i Matem - İskender Pala (Tüm ihtişamıyla Lale Devri karşımda duruyordu sanki, aşkla, kanla ve sırlarla bezeli olarak.)
  • İskender – Elif Şafak (Öyküsü, kurgusu, üslubu çok şey konuşulabilir bu romanla ilgili ama ben en çok her bölümü başka bir karakterin kaleminden okumanın da katkı sağladığı empati duygusunu sevdim.)
  • Suzan Defter - Ayfer Tunç (Farklı bir yazım tarzı, farklı bir üslup...kısa ama etkileyici bir öykü.)
  • İyi Hissetmek – David Burns (Bir kişisel gelişim değil, bilişsel tedavi kitabı.)
  • Selindrella – Ekin Atalar (Bazen cık-lit tabir edilen bu kitapları da okuyup kafa dağıtmalı J)
  • Patasana – Ahmet Ümit (Hitit uygarlığındaki kazılar arasında geçen bir polisiye.)
  • Serenad – Zülfü Livaneli (Tarihimize ne kadar yabancı olduğumuzdan utanarak hayranlıkla okudum.)
  • Küçük Mucizeler Dükkanı - Debbie Macomber (Yürekleri ısıtan sıcacık bir öykü)
  • Sevgili Mathilda İnsanlığın Yürümesini Dört Gözle Bekliyorum – Susanna Tamaro ( Evrensel ve zamana meydan okuyan duygular üzerine uzun uzun düşündüm.)
  • Firarperest – Elif Şafak (Sorgulayarak, düşünerek, kafa yorarak, yenileyerek okudum.) 
Şimdi listeme nicelik olarak da baktım da, araya iş kitaplarını da katarsak ayda en az üç kitap edeceğini rahatlıkla söyleyebilirim. Fena değil, ama yeterli mi... bu konuda biraz doyumsuzum sanırım :)

Yaşasın kitap okumak...

Bol okumalı günler dilerim... smiley

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder