Lovemark terimi ilk kez Saatchi & Saatchi’nin CEO’su Kevin Roberts tarafından kullanılmış. Aşk markalarının 3 temel özelliği var:
Gizem (Mystery): Harika Öyküler, geçmiş, şimdiki zaman ve gelecek, hayaller, efsaneler ve imgeler, ilham kaynağı.
Tutku/Duyusallık/Duyular (Sensuality): Sensuality hem tutku hem de duyusallık (5 duyu) kavramlarını barındırır.
İçtenlik/Samimiyet/Yakınlık (Intimacy): Bağlılık, Empati, Tutku.

Buna göre aşk markası yaratmaya niyetlenenlerin öncelikle duyguyu vermesi gerekiyor. Çünkü aslında insanlar kararlarının %80’ini duygularla alıyor. Buna paralel olarak da artık reklamlarda ürün ve hizmet hakkında bilgi vermenin yerini cazibe yaratmak alıyor.
http://www.lovemarks.com/ internet sitesinde aşk markaları sıralamalarını, marka yorumlarını ve çok daha fazlasını bulabilirsiniz.
Aşk dolu günler dilerim...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder